علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج :

قبل از هر اقدامی جهت تعمیر پکیج شوفاژ دیواری و همچنین برطرف کردن عیب گرم نشدن آب مصرفی پکیج باید به طور واضح ایراد پکیج را شناسایی کنید.

به طور معمول گرم نشدن آب مصرفی پکیج برای افراد ممکن است به این معانی تعریف شود :

  1. سرد بودن کامل آب مصرفی پکیج
  2. ولرم بودن آب مصرفی پکیج
  3. سرد و گرم شدن مکرر آب مصرفی پکیج
  1. در صورتی که آب مصرفی پکیج به طور کامل سرد باشد نیز دو حالت پیش روی شما هست :
  • وقتی شیر آبگرم را باز است هیچ عکس العملی روی پکیج مشاهده نمی‌شود. در این حالت بدین معناست که سنسوری که وظیفه دارد به برد الکترونیک اعلام کند که آب مصرفی باز است خراب است، این سنسور که در برخی مدل ها فلوسویچ و در برخی مدل ها فلومتر می‌باشد در مسیر آب ورودی به پکیج قرار دارد و با حرکت آب سیگنالی را به برد می‌دهد و سپس تغییری را روی پانل دستگاه شما متوجه می‌شوید و در پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور چشمک زدن جفت جفت چراغ های روی پانل به معنای این است که سنسور وظیفه خود را درست انجام داده است و اگر با باز بودن آب ر پکیج ایران رادیاتور چراغ ها جفت جفت چشمک نزد یعنی یا فلوسویچ خراب است و یا فلومتر

جهت تعمیر پکیج و رفع این عیب قبل از اینکه اقدام به تعویض فلوسویچ یا فلومتر نمایید با یک ترفند حرفه‌ای در ۸۰ درصد مشکل برطرف خواهد شد. به این صورت که ابتدا آب ورودی پکیج را بسته و سپس شیلنگ های آب سرد و گرم زیر پکیج را باز کنید (شیلنگ های سایز ۱/۲ که از شیلنگ های شوفاژ کوچکتر هستند) سپس این دو شیلنگ را به صورت بلعکس ببندید و آب ورودی را باز کنید و یک شیر آبگرم را در منزل باز کنید و بعد از چند بار قطع و وصل آب ورودی شیلنگ ها را سر جایشان ببندید.

به احتمال قوی با این ترفند مشکل فلوسویچ یا فلومتر حل خواهد شد. دلیل رفع مشکل به این خاطر است که در اکثر مواقع پروانه فلوسویچ و آهنربای فلومتر به دلیل رسوب گیر می‌کند و دیگه حرکت نمی‌کند با این کار شما مسیر آب را برعکس کرده و اگر گیر باشد صد در صد برطرف خواهد شد.

  • حالت بعدی که آب مصرفی به طور کامل سرد میباشد زمانی است که سنسور تشخیص باز بودن آب عمل کرده و به عنوان مثال در پکیج ایران رادیاتور چراغ ها جفت جفت چشمک می‌زنند ولی باز آب مصرفی سرد میباشد. این مسئله نیز دو حالت دارد یا چراغ شعله پکیج (چراغ نارنجی) روشن است و آب مصرفی سرد است که در این حالت مشکل از بایپاس می‌باشد و یا چراغ شعله روشن نمی‌شود که در این حالت نیز احتمال خرابی سنسور آن تی سی مصرفی و یا احتمالا پرشر سوئیچ هوا مشکل خواهد داشت.

البته همیشه یادتان باشد که در تعمیر پکیج اولویت عیب یابی با بررسی کد خطا می‌باشد به این معنا که ممکن است در حین عملکرد پکیج ارور مشاهده شود پس شما قبل از هر کاری باید بررسی کنید ارور مشاهده شده به چه دلیل است . مثلا در پکیج ایران رادیاتور مدل آنالوگ وقتی شیر آبگرم باز است  چراغ ها جفت جفت چشمک می‌زنند . اگر در این بین برای چند لحظه یک یا چند چراغ چشمک بزند یعنی پکیج ارور میدهد و باید قبل از هر کاری علت ارور را پیدا کنید .

مثلا چراغ های ۴۰ ۶۰ ۷۰ که به معنای وجود اشکال در پرشر هوا می‌باشد و یا چراغ های ۷۰-۸۰ که به معنای وجود عیب در قسمت تشکیل شعله می‌باشد رخ دهد که شما به راحتی با مراجعه به لیست کدهای خطای پکیج میتوانید عیب یابی نمایید.