نحوه راه اندازی پکیج ایران رادیاتور :

با ما همراه باشید تا بهترین و ساده ترین روش راه اندازی پکیج ایران رادیاتور را بهتون آموزش بدم .
به طور کلی قبل از فراگیری آموزش تعمیر پکیج باید روش روشن کردن پکیج را یاد بگیرید . برای روشن کردن و یا راه اندازی انواع پکیج دیواری میتونید از این راهنما استفاده کنید .
برای روشن کردن پکیج دیواری قبل از هر کاری میبایست فشار بار پکیج را تنظیم کنید . فشار بار پکیج از روی درجه ای که روی پانل پکیج قرار گرفته مشخص میشود . عقربه گیج فشار پکیج در زمان استفاده باید روی ۱/۵ بار باشد . اگر قبل از روشن کردن پکیج متوجه شدید عقربه فشار بار کمتر از یک بار میباشد باید حتما نسبت به بالا بردن فشار بار اقدام نمایید . برای این منظور باید شیر پرکن را که در زیر پکیج قرار گرفته است و دارای ولوم مشکی و یا آبی رنگ میباشد را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و منتظر باشید هر زمان عقربه فشار بار روی ۱/۵ رسید شیر پرکن را کامل ببندید . بعد از این کار ابتدا دقت کنید تمامی شیرهای زیر پکیج باز باشند (یعنی دسته شیرها در امتداد شیر باشد) و سپس برای اینکه مطمئن شوید رادیاتورها گرم میشوند از باز بودن شیرهای بالا و پایین رادیاتور اطمینان حاصل کنید.
در گام بعدی برای اطمینان از گرمای یکنواخت رادیاتورها و قبل از روشن کردن پکیج اقدام به هواگیری کلیه رادیاتورها نموده و همچنین اگر اولین سالی است که از رادیاتور استفاده میکنید مطمئن شوید شیر پایین رادیاتور باز باشد (شیر پایین رادیاتور و یا به عبارتی شیر برگشت رادیاتور با آچار آلن باز میشود)
بعد از هواگیری از کلیه رادیاتورها به طور قطع فشار بار دوباره کم خواهد شد که مجددا به روش گفته شده اقدام به تنظیم فشار روی ۱/۵ بار نمایید .
سپس اقدام به روشن کردن پکیج نمایید و درجه گرمای آبگرم و رادیاتور را روی متوسط قرار دهید .
اگر اولین راه اندازی پکیج باشد ممکن است که لوله گاز هوا داشته باشد و لازم باشد چند بار دکمه ریست را فشار دهید تا هوای داخل لوله تخلیه شود .
لازم به ذکر است عمل ریست در پکیج دیجیتال ایران رادیاتور با چرخاندن ولوم اصلی و قرار دادن آن روی حرف R و سپس OFF صورت میگیرد .

در صورتی که تمایل دارید در مورد نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور مدل ل بیشتر اطلاعات کسب کنید 

ویدئو آموزش راه اندازی پکیج ایران رادیاتور

علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور

روشن شدن چراغ قرمز پکیج دیواری به معنای اعلام ریست پکیج میباشد که اگر با یکی دو بار ریست مجدد چراغ قرمز روشن ماند این مسئله دلایل بسیاری دارد . ولی معمولا در کنار قرمز شدن چراغ پکیج ایران رادیاتور یک و یا چند چراغ سبز رنگ به طور همزمان چشمک میزنند که این چشمک زدن به معنای اعلام کد خطای پکیج میباشد . وشما با بررسی عدد چراغ های سبز رنگی که چشمک میزنند و مراجعه به بانک ارور پکیج ایران رادیاتور متوجه خواهید شد چراغ قرمز پکیج چرا روشن شده است .

اصلی ترین و شایعترین دلیل روشن شدن چراغ قرمز کمبود فشار بار پکیج میباشد . معمولا عقربه فشار بار پکیج باید روی ۱/۵ بار باشد و در صورت کمتر شدن فشار بار معمولا چراغ قرمز روشن میشود و شما در این حالت میبایست از طریق باز کردن شیر پرکن پکیج که در زیر پکیج قرار گرفته است فشار بار را تنظیم و پکیج را ریست کنید .

ما در مطلبی جداگانه تحت عنوان علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور به صورت مفصل به این موضوع پرداخته ایم

پادکست زیر در مورد علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج میباشد

پخش‌کننده صوت

۰۰:۰۰

۰۰:۰۰

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

 

تنظیم شعله پکیج در تعمیر پکیج دیواری :

یکی از مهمترین نکاتی که در سرویس و تعمیر پکیج حتما باید توسط تعمیرکاران صورت بگیرد تنظیم شعله کوتاه و بلند پکیج دیواری می‌باشد.

یکی از نشانه های زیاد بودن شعله گاز پکیج سرد و گرم شدن آب مصرفی میباشد و همچنین یکی از نشانه های کوتاه بودن شعله پکیج دیواری گرم نشدن آب مصرفی و یا رادیاتورها میباشد . به طور کلی تنظیم صحیح شعله پکیج دیواری یکی از مهمترین آموزش های تعمیرات پکیج میباشد . ما دو نوع تنظیم شعله در پکیج دیواری داریم :
۱- تنظیم شعله کوتاه
۲- تنظیم شعله بلند
برای اینکه شعله پکیج دیواری را تنظیم کنید حتما میبایست پکیج را روی حالت تابستانی قرار دهید و همچنین ولوم درجه حرارت آبگرم مصرفی را روی ماکزیمم بگذارید .
برای مشاهده شعله پکیج درب محفظه احتراق را باز کنید .
قاب شیشه ای روی شیر ماژوله گاز را باز کرده و کنار بگذارید .
لازم به ذکر است که تنظیم شعله کوتاه را باید ابتدا انجام دهید و سپس به تنظیم شعله بلند پکیج بپردازید .
برای تنظیم شعله کوتاه پکیج دیواری ابتدا آبگرم مصرفی را باز کنید و یکی از فیش های ۲۴ ولت شیر ماژوله گاز را بکشید ، پس از کشیدن فیش شعله کوتاه ما مشاهده میشود و برای اینکه این شعله را تنظیم کنید با یک آچار تخت نمره ۱۰ مهره برنجی شیر کنترل گاز را ثابت نگهداشته و با دست دیگر و بوسیله یک پیچ گوشتی چهارسو پیچ پلاستیکی شیر ماژوله را کم یا زیاد میکنیم .
اندازه صحیح شعله کوتاه یک سوم ارتفاع برنر تا مبدل میباشد .
بعد از تنظیم شعله کوتاه برای تنظیم شعله بلند پکیج ابتدا فیش ۲۴ ولت شیر ماژوله گاز را سر جایش قرار داده ، پس از گذاشتن فیش شعله بلند میسر میشود که برای تنظیم شعله بلند پکیج دیواری به همان طریقی که آچار تخت را ثابت نگهداشته و پیچ چهارسو را کم و زیاد میکردیم اینبار پیچ چهارسو را کاملا ثابت نگهداشته تا تنظیم شعله کوتاه بهم نخورد و با نیم دور چرخاندن پیچ برنجی که با آچار تخت نگهداشته ایم شعله بلند پکیج را تنظیم میکنیم .
اندازه صحیح شعله بلند پکیج دو سوم ارتفاع برنر تا مبدل میباشد