در این نوع پکیج ها از نوعی مبدل تحت عنوان مبدل اصلی دوبل (Double Gas Water Heat Exchanger) استفاده می شود. ساختار این مبدل ها به گونه ای است که آبگرم مصرفی و همچنین آب سیستم گرمایش را از داخل این مبدل عبور داده و پس از گرم شدن به رادیاتورها می رساند.

برای تامین آبگرم مصرفی، هنگامی که شیر آب باز می شود. پمپ دستگاه که آب سیستم گرمایش را سیرکوله می نماید، متوقف شده و تنها آب سرد ورودی وارد مبدل می گردد و توسط شعله مشعل پکیج گرم شده و در نهایت به مصرف میرسد؛ دقیقا شبیه به یک آبگرمکن فوری دیواری عمل می کند. در این سیستم کنترل دمای آبگرم مصرفی به دلیل تماس مستقیم با سیال شعله، سخت تر بوده و به همین دلیل دمای آبگرم حین مصرف تا حدودی دچار نوسان می گردد.

یکی دیگر از عواملی که استفاده از این سیستم ها را محدود می سازد، رسوب گذاری زود هنگام آن بدلیل تماس مستقیم با شعله مشعل پکیج می باشد.

برای محاسبه تقریبی ظرفیت پکیج مورد نیاز، متراژ واحد مسکونی را در عدد ۱۵۰ (کیلو کالری) و متراژ واحدهای اداری را در عدد ۱۰۰ (کیلو کالری) ضرب می کنیم. در صورتیکه بخشی از مسیر دودکش پکیج دیواری به صورت افقی( بیش از ۳۰ سانتی متر) باشد، استفاده ازپکیج های فن دار الزامی است. پکیج های دو مبدلهدر شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند که یا آب ورودی دارای سختی (املاح) زیاد باشد و یا زیربنای آپارتمان بیش از ۱۲۰ متر باشد. در صورتیکه محل نصب پکیج در بالکن یا فضای باز باشد نیز استفاده از پکیج فن دارالزامی است.